четвртак, 20. фебруар 2014.

Препознај свој стил учења


http://veseleklupe.wordpress.com/
Као што сви не изгледамо исто, не волимо исте боје или музику, тако ни начин на који учимо није исти код сваког. У наредном тексту  препознај свој стил учења и  упознај се са његовим предностима и манама.
kako učim 1
Волим да УЧИМ У ДРУШТВУkids-school-computer
Ако имаш другове који имају исте склоности као и ти, онда је све одлично. Заједнички рад доноси изврсне резултате јер ви бодрите и подржавате једно друго, испомажете се, када неко посустане, ви сте ту да му не дозволите да одустане. Мана овог начина учења је то што се може десити да рад пређе у игру и да заборавите зашто сте се, у ствари, окупили.
Волим да УЧИМ СА ДРУГАРИЦОМ / ДРУГОМschool-kids-sharing
Ако имаш друга или другарицу са којима се добро слажеш и волите да време проводите заједно и након школе, то је изузетно лепо. Радити у пару има много предности. Можете међусобно да се допуњујете, помажете, преслишавате – две главе боље запамте оно што се радило у школи него једна. Мана учења у пару је слична као и код учења у друштву:  понекад прича може да понесе у потпуно другом смеру од оног којим сте на почетку били.
child-readingВолим да учим  САМ / САМА
Ако волиш самоћу у раду важно је да имаш свој простор и да те нико не узнемирава док не завршиш. Већина воли да време које је потребно за рад проведе сам/сама. Једина мана  је то да се може десити да одлуташ у мислима, задремаш или ти, врло брзо, постане досадно и напустиш учење.
И када учиш сам/сама, постоје разлике у стиловима учења:
school-boy-listening-center-floorНајбоље учим слушајући музику
Ударам ритам док читам ( учим ), слушам музику и она ми помаже да се концентришем, памтим делове наученог по музици коју сам чуо/чула или звуцима који су се чули око мене.
science-teacher-blank-chalkboardgirl-with-school-supplies-and-tabletНајбоље учим слушајући речи
Оно што чујем на часу – запамтим. Учим наглас, наглас се преслишавам, волим да научено препричам и да дискутујем  о наученом.
Најбоље учим када пишем
Водим кратке белешке о ономе што чујем на часу, записујем своје обавезе, када научим сам/сама пишемkid-doing-school-work питања и одговарам на њих, приликом писања истичем важно подвлачењем или мењам величину слова, самостално састављам задатке.
girl-coloringНајбоље учим уз боје и цртеж
Уз мене су увек бојице или фломастери. Подвлачим важно у тексту који читам или учим и на тај начин најбоље памтим. Цртам мапе ума, графиконе, табеле, делове текста обележавам одређеном бојом или симболима. За обележавање лекције, важне странице, за подсетнике,  користим самолепљиве папириће различитих боја.
kids-looking-for-bugsНајбоље учим када посматрам
Памтим лекције према сликама које су уз текст. Много научим из емисија на телевизији и када је лекција коју учимо представљена као презентација са много слика.
Најбоље учим када се крећемcute-happy-little-boy
Док учим или радим домаћи клатим ногом, лупкам руком, дуригујем. Када се преслишавам,  корачам по соби, њишем се или додирујем руком неки предмет крај себе ( вртим оловку, заврћем руб мајице, вртим прамен косе,..).
boy-scientist-with-clipboard
Најбоље учим уз рад
scientist-with-plant
Најбоље запамтим задатке које сам сам/ сама урадио или урадила. Волим огледе и демонстрације различитих процеса, волим да пратим промене у природи и да учествујем и различитим акцијама и активностима.
student-using-computer
Најбоље учим размишљајући
Загонетке и проблемски задаци за мене су прави изазов. Волим да све проверим, тражим више начина да решим неки задатак. Омиљена питања су ми: Како? Зашто?  
И још нешто: Често нам одговара више стилова, или нам за учење неког градива одговара један, а другог градива други стил учења. Комбиновањем стилова не можемо погрешити јер је увек важан циљ који смо себи поставили, а то је знање,  и стићи  успешно стићи до њега.
kako učim 2 
Сличице за чланак преузете са лого

Нема коментара:

Постави коментар