ТРЕЋИ РАЗРЕД
1.Једна фабрика троши дневно 150тона
угља. Колико ће тона потрошити за 6 дана?
2.Свака страна књиге има по 27 редова. Колико редова има 9 страна
те књиге?
3.Базен с водом за поливање
повртњака пуни се кроз цев из које сваког минута истекне 145литара воде. Колико
ће се воде улити у базен за једну десетину сата?
4.Јуче је уловљено 327kg рибе, а данас
два пута више. Колико је килограма уловљено за оба дана?
5. 296 лала би требало распоредити у 8 великих
букета. Колико ће лала бити у сваком букету?
. Napiši sve brojeve 3. stotine u kojima se cifra 5
pojavljuje samo na jednom
7. Иzračunaj vrednost izraza:
(355 + 497) -
504 =
985 - (148 +
629) =
8. Izračunaj vrednost
izraza:
( 256 + 478 ) - ( 602 + 134 ) =
954 - ( 284 + 617 - 586 ) =
9. Za koliko je
razlika brojeva 925 i 573 manja od 625?
10. Za koliko je
zbir brojeva 405 i 476 veći od 327?
11. Domaćinstvo
je kupilo jednu tonu uglja za grejanje. Prepodne je otac uneo u podrum 543 kg
uglja, a popodne sin za 184 kg uglja manje.
Кoliko kg uglja još treba da
unesu?
12. Tri odeljenja
trećeg razreda takmičili su se u štednji novaca. Prvo odeljenje uštedelo je 287
dinara, drugo 199 dinara manje, a treće je uštedelo koliko prvo i drugo
zajedno. Koliko su uštedeli ućenici:
a) drugog odeljenja
b) trećeg odeljenja
v) sva tri odeljenja zajedno
13. Rastojanje od 1000 km pređu tri automobila
tako da prvi pređe 292 kilometara drugi 87 više, a treći ostatak. Koliko
kilometara je prešao:
a) drugi automobilista
b) treći automobilista?
b) treći automobilista?
14. U tri škole
ima ukupno 1000 đaka. Broj đaka u prvoj i drugoj školi iznosi 691, a u prvoj i trećoj 657. Koliko đaka ima u svakoj školi?
Размрдајте вијуге и решите ову
једноставну мозгалицу:
У
једном кампу, Марија припрема ручак за све кампере. Пре него што је почела
припрему хране, Марија је знала да је за цео камп потребно напунити 55 посуда
исте величине и запремине са једнаком количином хране. Када је припремила храну
и напунила посуде, Марија је одлучила да прочита упутство за сервирање хране.
Тамо је нашла следеће:
- Сваки
кампер мора добити своју порцију супе
- Свака два кампера морају добити једну порцију шпагета коју деле
- Свака три кампера морају добити једну порцију салата коју деле
- Сваки кампер мора добити своју порцију салате, шпагета и супе.
- Свака два кампера морају добити једну порцију шпагета коју деле
- Свака три кампера морају добити једну порцију салата коју деле
- Сваки кампер мора добити своју порцију салате, шпагета и супе.
Након мало размишљања, Марија
је успела да израчуна колико ће кампера бити на ручку. Можеш ли и ти?
1.
Збир бројева 8 и 7 увећај 3 пута.
2.
Разлику бројева 9 и 4 увећај 6 пута.
3.
Збир највећег једноцифреног броја и највећег парног једноцифреног броја увећај
4 пута.
4.
Разлику најмањег двоцифреног броја и најмањег парног
броја увећај 9 пута.
6. Napiši sve brojeve 3. stotine u kojima se cifra
5 pojavljuje samo na jednom
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.
Иzračunaj vrednost izraza:
(355 + 497) - 504 =
985 - (148 + 629) =
8. Izračunaj vrednost izraza:
( 256 + 478 ) - ( 602 + 134 ) =
954 - ( 284 + 617 - 586 ) =
9. Za koliko je razlika brojeva
925 i 573 manja od 625?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
10. Za koliko je zbir brojeva 405
i 476 veći od 327?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Израчунај:
42 ∙ 10 = ___ 98 ∙ 10 = ___ 3 ∙ 100 = ___
12 ∙ 10 = ___ 10 ∙ 100 = ___ 7 ∙
100 = ___
2. Упиши знак <, > или
= тако да једнакост, односно неједнакост буде тачна:
11 ∙ 10_____ 110
543 _____ 53 ∙ 10
84 ∙ 10 _____ 800 6 ∙ 100 _____ 60 ∙ 10
3. Највећи непарни
једноцифрени број увећај 10 пута, потом добијени број увећај 100 пута.
4. Нина има 100 динара.
Владимир има 9 пута више од њега. Колико динара има Владимир, а колико динара
имају заједно?
5. Мрав има 6 ногу. Колико
ногу има 10 мрава?
6. Паук има 8 ногу, а колико
ногу има 10 паукова?
7. Колико ногу имају 7 ластавица и 3 коса?
МНОЖЕЊЕ ДВОЦИФРЕНИХ И ЈЕДНОЦИФРЕНИХ БРОЈЕВА
1.
Једна оловка кошта 23 динара. Колико коштају 3 такве оловке?
2.
Који је број 4 пута већи од броја 12? 3.Мила је убрала 15јабука, што је 5 пута мање
него што је убрала њена бака.Колико је јабука
убрала бака?
4.
Деда је у три реда засадио по 27 вишања. Колико је вишања укупно засадио?
5. У
три јата летело је по 18 птица. Колико је укупно птица у сва три јата?
6.
Израчунај: 71 • 3; 62 • 4; 82 • 3; 64 • 2; 51 • 4; 93 • 3.
7.
Израчунај производ бројева 53 и 3.
8.
Часопис има 62 стране, а књига три пута више. Колико страна има књига?
|
МНОЖЕЊЕ ЗБИРА И РАЗЛИКЕ БРОЈЕМ
1.У
позоришту има 9 редова са по 45 седишта. Ако у сваком реду остану празна по 3
седишта, колико ће седишта бити заузето?
2.Јована
је ставила у 2 кутије по 37 салвета. Ако је из сваке кутије извадила по 5
салвета колико је салвета остало у обе кутије?
3.Збир
бројева 37 и 86 увећај 4 пута.
4.Разлику
бројева 98 и 66 увећај 3 пута.
5.Лука
треба да залепи сличице у албум. На 29 страна налази се по 7 места на које
треба залепити сличице. Ако Лука има 200 сличица, да ли има довољно да може
да попуни албум?
6.Јанко
је купио 4 чоколаде од по 92 динара и 3 кесице бомбона од по 44 ддинара.
Колико је новца потрошио?
|
1.Препознај
римски број и поред њега напиши одговарајући
број арапским цифрама:: a) XXXVI b) DXIX v) XV g) CCVII d)CXCIII
2.Настави низ тако што ћеш написати још по 3 римска броја:
a) CCCXIX…
b) DLXXXII… c) CCXCVI…
3.Напиши парне
десетице пете стотине!
4.Који је то
број:а) шест стотина, петнаест десетица и тринаест јединица!
5.Поређај
бројеве од највећег: 398, 893, 938, 389, 839,983,308
6.Од цифара 3,
7 и 9 напиши све троцифрене бројеве.
|
1. Дата је дуж MS
дужине 5cm. Нацртај кружнице К1
и К2 са центрима у крајњим
тачкама те дужи.
Полупречници r1
= r2 = 25mm.
2. Нацртај кружнице К1 и К2
тако што ће им центри бити крајње тачке дужи DF, a полупречници r1
= r2
једнаке дужини те дужи DF.
3. Нацртај кружницу. Затим тачку М на кружницу. У кругу који ограничава та кружница нацртај тачку B и ван круга тачку X.
1.а) Запиши речима следеће бројеве:
309_____________________ 648___________________
451____________________ 550___________________
б) Запиши
цифрама следеће бројеве:
двеста осамдесетседам______ сто
двадесет два ______
четиристо четрнаест ____ седамсто
шест _____
2. Упореди
следеће бројеве:
378 __377, 4С 7Ј __ 3Д, 5С83J __9С
3Д 2Ј
3. Запиши све
бројеве
а) који су
већи од 497, а мањи од 507: ________________________________
б) који
припадају трећој десетици седме стотине: ______________________________
4. Замислила сам један број који је већи од 400, а мањи од 500. Тај број
на месту десетица има највећи непаран број прве десетице, а на месту јединица
најмањи паран број прве десетице. Који је то број?ТРЕЋИ РАЗРЕД -подсетимо се градива из другог разреда
Време је да се припремимо за трећи разред.
ИЗРАЗИ
33+3*9=.......5*5
+ 25=... 22+4*9=... 16+4*4=... 7 * 8
+28=....
2.Израчунај:
20׃ 4+12׃ 6=
36׃ 4-27׃ 9=
8· 7+2· 9=
3. Производу бројева 6 и 7 додај број 9.
4.
Разлику бројева 84 и 66 умањи 6 пута. Израчунај.
5. Тијана има у 5 кутија по 7 салвета.
Добила је још 4. Колико укупно салвета
има Тијана?
6. У 5 кавеза налази се по 3 бела и 4 црна
голуба. Колико је укупно голубова у
кавезима? Израчунај
на два начина.
7. Милош има 12 година, његов брат 3 пута мање од
њега,
а сестра
за 4 мање од Милоша. Колико година имају
сви
заједно?
8. Отац
има 40 година, а син је 5 пута млађи од оца.
Нема коментара:
Постави коментар