АКТУЕЛНОСТИ - за децу и родитеље


Правилна употреба глагола TРЕБАТИ     2016-17

мај 14, 2015        //   Српски за све  //  8 Коментара


Једна од најчешћих грешака од које се “језикофилима” диже коса на глави, односи се на употребу глагола ТРЕБАТИ. Па хајде да, једном за свагда, разјаснимо како се правилно користи овај глагол – када је личан, а када безличан.


trebaloКада не стоји уз други глагол, глагол требати је у личном облику (мења се по лицима):
ТРЕБА ми оловка. / ТРЕБАЈУ ми оловке. / ТРЕБАЛА ми ЈЕ оловка. / ТРЕБАЛЕ СУ ми оловке.
ТРЕБАШ ми / ТРЕБАЛИ СМО му, није му било лако самом и сл.
Безличан ће бити:
* у безличној конструкцији: ТРЕБА ми оловака / ТРЕБАЛО ми ЈЕ оловака (допуна је у генитиву).
* у споју са другим глаголом: ТРЕБА да ПИШЕМ оловком / ТРЕБАЛО ЈЕ да ПИШЕМ оловком (сложени предикат);
Ипак, кад се субјекат налази ИСПРЕД глагола требати, онда свакако долази лични облик, чак и ако следи глагол:
Оловке које СУ ТРЕБАЛЕ да ПИШУ плаво.
Ја САМ ТРЕБАО да ПИШЕМ том оловком, а не ти.
* Овде би се очекивало да глагол стоји у безличном облику, али реченична конструкција (односна реченица, информативна актуелизација) намеће обавезно слагање предиката са субјектом (оловке, ја).
Примери попут:
ТРЕБАМ оловку, ТРЕБАЋЕМО вас, ТРЕБАО САМ новаца
* (где немамо конструкцију с логичким субјектом, као у Треба ми оловка, већ просту конструкцију субјекта и предиката) јесу необични у српском стандарду, али нису неправилни.
Дакле, требало би да су сада сви разумели како треба да говоре ако желе правилно да користе глагол требати :).
Извор: Српски језички атеље ZELENA UCIONICA


2016-17.







4.разред Плава смена ,сутра , у школу полази пре подне. Ученици ће имати 2 часа. Потребно је да понесу свеску и оловку ради записивања обавештења (распоред...)
Настава почиње у 7.45h. За улазак звони у 7.35h И ТАКО СВАКОГ ДАНА КАДА ИДЕМО ПРЕ ПОДНЕ У ШКОЛУ!
                                          СРЕЋАН ПОЧЕТАК НОВЕ ШКОЛСКЕ ГОДИНЕ
1.9.2015. plava smena / pre podne   
   



 Lektira za ;etvrti

1. Rene Gijo "Bela griva" (septembar)
2. Luis Kerol " Alisa u zemlji čuda" (februar)
3. Milovan Danojlić PESME (mart)
4. Grozdana Olujić "Oldanini vrtovi" (maj)















Правилна употреба глагола TРЕБАТИ

мај 14, 2015        //   Српски за све  //  8 Коментара


Једна од најчешћих грешака од које се “језикофилима” диже коса на глави, односи се на употребу глагола ТРЕБАТИ. Па хајде да, једном за свагда, разјаснимо како се правилно користи овај глагол – када је личан, а када безличан.
trebaloКада не стоји уз други глагол, глагол требати је у личном облику (мења се по лицима):
ТРЕБА ми оловка. / ТРЕБАЈУ ми оловке. / ТРЕБАЛА ми ЈЕ оловка. / ТРЕБАЛЕ СУ ми оловке.
ТРЕБАШ ми / ТРЕБАЛИ СМО му, није му било лако самом и сл.
Безличан ће бити:
* у безличној конструкцији: ТРЕБА ми оловака / ТРЕБАЛО ми ЈЕ оловака (допуна је у генитиву).
* у споју са другим глаголом: ТРЕБА да ПИШЕМ оловком / ТРЕБАЛО ЈЕ да ПИШЕМ оловком (сложени предикат);
Ипак, кад се субјекат налази ИСПРЕД глагола требати, онда свакако долази лични облик, чак и ако следи глагол:
Оловке које СУ ТРЕБАЛЕ да ПИШУ плаво.
Ја САМ ТРЕБАО да ПИШЕМ том оловком, а не ти.
* Овде би се очекивало да глагол стоји у безличном облику, али реченична конструкција (односна реченица, информативна актуелизација) намеће обавезно слагање предиката са субјектом (оловке, ја).
Примери попут:
ТРЕБАМ оловку, ТРЕБАЋЕМО вас, ТРЕБАО САМ новаца
* (где немамо конструкцију с логичким субјектом, као у Треба ми оловка, већ просту конструкцију субјекта и предиката) јесу необични у српском стандарду, али нису неправилни.
Дакле, требало би да су сада сви разумели како треба да говоре ако желе правилно да користе глагол требати :).
Извор: Српски језички атеље ZELENA UCIONICA

УСКРШЊИ ДЕЧИЈИ БАЗАР У РАКОВИЦИ
Уочи најрадоснијег хришћанског празника, Ускрса, Градска општина Раковица у среду 8. априла од 11 до 18 часова, код Мекдоналдса на Видиковцу организује „Дечији ускршњи базар“. Базар ће окупити ученике свих основних школа и малишане из вртића са Раковице, као и децу која тог дана са својим родитељима (бакама, декама) дођу на манифестацију.
Малишани ће имати прилику да од свештеника науче нешто о Ускрсу, као и о значају фарбања ускрушњих јаја. 
У склопу базара, деца ће имати прилику да кроз бројне едукативне и забавне активности на најлепши начин обележе овај велики хришћански празник. Најмлађи ће имати прилику да у специјалним радионицама уче традиционалне српске вештине и обичаје, док је за ту намену спремљена и посебна сценографија.
Деца ће заједно са својим родитељима и наставницима имати могућност да учествују у такмичењу у фарбању јаја, док ће своју креативност моћи да употребе и у изради традиционалних ускршњих рукотворина, која ће место наћи на постављеним штандовима.
У склопу базара биће организована и изложба рукотворина које су израдили ученици раковичких основних школа и малишани из вртића. Заједно са њима ће бити и малишани из Центра за дневни боравак деце и омладине ометене у развоју у Борској улици, који ће представити своје ускршње радове.
Изложба ће бити хуманитарног карактера, где ће родитељи и други посетиоци базара, за симболчне цене, моћи да купе рукотворине и да на тај начин помогну даље акције малишана из Центра у Борској.
За посетиоце је организована и дечија представа, док ће разни аниматори, у традиционалним српским ношњама забављати најмлађе.
Градска општина Раковица позива децу и родитеље да се у среду 8. априла дођу на плато код Мекдоналдса на Видиковцу и учествују у „Дечијем ускршњем базару“, да науче нешто о Ускрсу, фарбању јаја, српској традицији, али и да се уз богат забавни програм лепо проведу.


Vrlodobar


25JUN
Svi znamo da su ocene  : nedovoljan (1), dovoljan (2), dobar (3), vrlodobar (4), odličan (5).
Dobro ste videli da piše  vrlodobar (4) spojeno. Nisam pogrešila.
Pravopis srpskoga jezika, Matica srpska, Novi Sad, 2010.
Na strani 403, reči koje počinju slovom O, piše : ,, ocene: odličan, vrlodobar, dobar, dovoljan, nedovoljan itd. (ispod npr. pism. sastava pišu se početnim vel. slovom pošto se ispisuju izdvojeno) “.
pravopis




Ближи се , ближи календарски крај године













Успех у школи почиње код куће

апр 21, 2014    


Домаћи задатак – рад који ученик ради код куће без помоћи и надзора наставника – је важан део школског дана. Домаћи задатак помаже учењу самодисциплини, планирању времена и потребног материјала и прибора. Такође домаћи задатак помаже деци да постану самостална и себе схвате озбиљно.13887_436376839804867_1858274199_n
Домаћи задатак је рад. Понекад је компликован и тежак. Најчешће то није прва ствар коју ваше дете жели да уради после школе. И на крају, много пута захтева од родитеља да уместо да читају новине или гледају ТВ, испитују своје дете или му помажу на неке друге начине.
Ако смо ми родитељи незаинтересовани за домаћи задатак свог детета, губимо прилику да своје дете научимо позитивном ставу о раду и њима као радницима. Ове вредности су превише важне да би смо их препустили случају.
Ако поглед на свеске и књиге у вама изазива панику или нелагодност, крајње је време да поразговарате сами са собом. Ви сте сада одрасла особа. Ви треба да сте одговорни и да будете свесни да је домаћи задатак важан. Можете да урадите нешто за вашу децу што су можда ваши родитељи пропустили да ураде за вас – можете да им помогнете да буду заинтересовани за задатак и да се осећају добро када га добро ураде.
Деца која су успешна у школи, генерално имају родитеље који разумеју важност своје подршке и који су нашли начина да усаде позитиван приступ учењу, укључујући и домаћи задатак. Ова срећна деца имају родитеље који су заинтересовани за оно што се предаје у школи као и сама деца.
Увођење једноставних дневних рутина је велика помоћ.
Читајте вашој деци од најранијег детињства. Редовно време читања ће се лако трансформисати у редовно време израде домаћег задатка, када деца пођу у школу.
Одредите место и време за учење и домаће задатке. Место не мора да буде ништа посебно. Још увек је много породица, које за то расчисте кухињски сто у одредјено време.Најважније је да деца добију поруку да је израда домаћег задатка приоритет.
Искључите ТВ. Најбоље је да ТВ не буде у соби у којој дете учи, јер ако није близу деца ће ређе бити у искушењу да га укључе иако нису завршила домаће задатке и неће журити са радом како би гледала неку емисију. Многи педагози препоручују да ТВ буде искључен током целе радне недеље.
Радите свој “домаћи” задатак, док дете ради свој. Можете средити стање на свом рачуну, читати нешто, урадити део посла који нисте стигли у току свог радног времена, писати писма. Важно је да вас деца виде да читате или пишете, а вама ће бити корисно. Сами ћете закључити колико ствари се може урадити док је ТВ искључен.
Инсистирајте да домаћи рад буде уредан. Деца треба да науче да је важно да представе себе и свој рад на најбољи могући начин, јер је то показатељ самопоштовања и поштовања других. Навика да се представљају на добар начин ће им бити корисна током целог живота.
Проверите само да ли је домаћи задатак урађен у потпуности и да ли је уредан. Код домаћих са рачунским задацима, захтевајте да дете напише цео поступак а не само крајњи резултат. Наставници треба да виде грешке ваше деце. Не радите задатке уместо деце. Учествујте само ако вам дете постави конкретно питање, али не дајући готове одговоре, већ тражите да прочита део који не разуме и онда га постављањем питања наведите да само дође до одговора.
Успоставите правило у породици да се за сваки предмет оцењен са мањом оценом од 4, уведе додатно учење. Оцена 4 или испод значи да ваше дете није научио 20 одсто или више онога што наставник сматра да је потребно да зна.
Preuzeto/ Zelena ucionica

POGLEDI SA STRANE

Cane Partibrejkers

Kakav otac bolji sin

Bio sam na „otvorenim vratima” kod svog sina u njegovoj gimnaziji. Ima 17 godina i slabe ocene, ali mislim da je fin momak. Svira gitaru, ima bend i u pubertetu je. Njegova priroda kao i svih nas u tim godinama doživljava zemljotres. Formira se da bude svoj. Razvučen odjednom na četiri strane sveta otkriva život.
Došao sam malo ranije. Nisam prvi put ovde. Kao bivši ponavljač brinem za svoje dete kao i svaki roditelj. Vreme je grozno u kom odrastaju. Već im je svaljeno na leđa da moraju sami da preuzimaju odgovornost neadekvatnu njihovim godinama. Sedim na klupi u hodniku. Prepoznaju me neke srednjoškolke, kikoću se i pozdravljaju me sa puno poštovanja. Baš lepo da i toga još ima. Gledam momke koji promiču ispred mene. Tako su već grubi,prerano sazreli. Nisu oni krivi što su takvi već društvo kojenije briga kakva mu je budućnost. Oni postaju učesnici okrutne igre preživljavanja. Samo lična sreća im može pomoći da se snađu i prođu kvalifikacije. Siromaštvo diktira pravila da nema za svakog. Veseli su, bezbrižni i nesvesni. Mladost je jedino što čovek dobija,a ostalo mu u životu ostaje kad nje nestane. Vidim neka žena kod dežurnog učenika traži istog razrednog starešinu koji i meni treba. Ne mogu da provalim da li je moje godište ili ne. Izgleda gradski. Evo ga i on, stiže sa dnevnikom ispod miške. Poziva nas da uđemo u zbornicu. Sedamo ispred stola na kojem leži dnevnik. Prva počinje ta žena, traži da vidi ocene svoje ćerke. Razredni odgovara da ne može da joj pokaže jer ih ona jednostavno nema zbog toga što ne dolazi u školu. „Nije ni danas u školi”,reče razredni. „Znam”,odgovori njena majka, „eno je kod kuće, spava”. Dobija savet da ispiše svoju ćerku iz škole da ne bi izgubila pravo na školovanje. Žena je u frci što je i normalno. Raspituje se kako da spasi svoje dete, pri tom se izvinjavajući što oduzima toliko vremena. Kažem da nema problema, dajući joj doznanja da saučestvujem u njenom problemu. Žena odlazi.
Dolazi red i na mene. Od poslednjeg puta i mog pritiska u vidu neromansirane priče šta može da mu se desi ako ne pazi,prošaranu visokom frekvencijom upozorenja, dobijam izjavu od razrednog da je popravio ocene,ponašanje i da ima manje izostanaka. Prošli put samo što nisam oslepeo od oštrine jedinica kojih je bilo mnogo. Sada je situacija bolja. Dobro se osećam; koliko je mogao, shvatio je ozbiljnost svoje situacije. Čovek se štimuje celoga života u potrazi za harmonijom svog akorda koji ga predstavlja celom svetu. Zadovoljan ustajem i izlazim iz zbornice.
Evo i njega,znojav. Gubili su fiziku,igrao je fudbal. Pitam ga da li ima majicu da se presvuče,lakonski odgovara da će je svući i na golo telo duks navući. Gledam ga izgleda nežno i nezrelo. Idemo ka izlazu iz škole i dvorišta. Klinci se podgurkuju i pozdravljaju se sa njim,gotive ga. Prilazi neka devojčica i ljubi ga u obraz u prolazu,pitam ga ko mu je to? Kaže da nema pojma, pravi se važan. Kao i ja nekad. Kad se osmehne liči na mene. Pitam ga da li mu treba koja kinta? Naravno da mu treba. Dajem mu kao i svaki ćale svom sinu. Grlim ga i ljubim u obraz.Samo jedno ćao i neizostavni osmeh sa moje i njegove strane. Dobro mi je. Javljam nadležnim organima o rezultatu moje posete njegovom školovanju. Kad sam obavio sve radnje koje se odnose na njega prođe mi kroz glavu događaj u vezisa majkom i ćerkom. Ona spava dok majku boli glava.
Ko nam to krade decu od nas samih? Ko nam uzima vreme namenjeno njima? Gde grešimo dok ih volimo? Bože čuvaj nam decu, moli te jedan od roditelja.
Cane Partibrejkers


MOLIM VAS, NE POMAŽITE MOJOJ DECI

Molim vas, ne pomažite mojoj deci

























Ne sedim ovde, čitavih pet metara od svoje dece, zato što sam suviše lenja da ustanem. Sedim ovde zato što ih nisam dovela u park da bi naučile kako da manipulišu drugima i nateraju ih da rade njihov posao. Dovela sam ih ovde kako bi naučile da stvari rade same.



Dragi roditelji iz parka:
molim vas ne podižite moje ćerke na vrh penjalice, naročito nakon što sam im upravo rekla da im neću pomagati u tome i ohrabrila ih da pokušaju same.
Ne sedim ovde, čitavih pet metara od svoje dece, zato što sam suviše lenja da ustanem. Sedim ovde zato što ih nisam dovela u park da bi naučile kako da manipulišu drugima i nateraju ih da rade njihov posao. Dovela sam ih ovde kako bi naučile da stvari rade same.
Nisu ovde kako bi bile na poslednjoj prečki, već da nauče da se penju. Ako to ne uspeju same, preživeće razočarenje. Štaviše, imaće cilj i podsticaj da taj cilj dostignu.
U međuvremenu, neka koriste stepenice. Želim da im dosade sopstvena ograničenja i da pokušaju da ih prevaziđu sopstvenim trudom, bez moje pomoći.
Moj posao nije – a sigurno nije ni vaš – da sprečite moju decu da se osete frustriranost, strah ili neprijatnost. Kad bih to radila, oduzela bih im priliku da nauče da ta osećanja nisu smak sveta, već da mogu biti prevaziđena ili iskorišćena u njihovu korist.
Ako se zaglave, nije moj posao da ih odmah spašavam. Tako bih im otela priliku da nauče kako da se smire, procene situaciju i pokušaju da se iskobeljaju same.
Nije moj posao da ih čuvam od padanja. Na taj način bih im onemogućila da nauče da je padanje moguće ali da je vredno rizika, i da mogu posle ponovo da ustanu.
Ne želim da moje ćerke nauče da ne mogu prevazići prepreke bez pomoći. Ne želim da nauče kako se velike stvari mogu postići bez napora. Ne želim da nauče da imaju pravo na nagradu i zasluge bez truda.
Jer – a ovo vaš može iznenaditi – ništa od toga nije istina. A ako im i za trenutak dozvolim da pomisle da jeste, nisam uspela kao majka.
Želim da moje ćerke upoznaju ushićenje usled prevazilaženja straha, i ostvarenja uspeha kroz napor.
Želim da veruju u sopstvene mogućnosti i budu samouverene i odlučne u svojim naporima.
Želim da prihvate svoja ograničenja dok ne otkriju da ih mogu prevazići sopstvenom snagom.
Želim da budu sposobne da donose sopstvene odluke, razvijaju sopstvene veštine, preuzimaju sopstvene rizike i izaze na kraj sa sopstvenim osećanjima.
I želim da se se na penjalicu penju bez ičije pomoći, koliko god dobronamerna ona bila.
Zato što mogu. Znam to. A ako im dam malo prilike, i one će to uskoro znati.
Tako da ću vam biti zahvalna ako se povučete i pustite me da ovde radim svoj posao, koji se uglavnom sastoji od odolevanja istim onim nagonima kojima vi udovoljavate, ujedanja za jezik svaki put kad želim da viknem “PAZITE” i svesne, teške odluke da se povučem usmesto da pritrčim.
Kako budu rasle, prečke će samo postajati sve više, strašnije i teže za popeti. Ne znam za vas, ali ja bih radije da im pomognem da veštine steknu sada, kad greška znači samo čvorugu ili odrano koleno koje može izlečiti poljubac, kada se i najviše brdo može osvojiti uz bodrenje pesmicama, i dok im onih pet metara između nas i dalje deluje kao velika udaljenost.
Piše: Kejt Basvord Bejker
Izvor: Almeda Patch





preuzeto/ Riznica zlatnih ideja



























7 uvrnutih roditeljskih pravila koja iznenađujuće dobro deluju


Otkako sam postala mama donosila sam mnoga bezvezna pravila, od iracionalnih pretnji (nikad više keks u kući) do onih koja se protive ljudskoj prirodi (nema više svađanja sa sestrom!), piše Barbara Rouli na sajtuParenting.com. „Ali povremeno“, dodaje ona, „donosila bih neka pravila koja su delovala bolje nego što sam očekivala. Bez obzira poseduju li unutrašnju logiku ili ne, ona su funkcionisala zahvaljujući svojoj jasnoći, primenjivosti i lakoj pamtljivosti.“ Evo tih najdelotvornih pravila za roditelje, po njenom iskustvu:

Pravilo #1: Ne možeš biti u prostoriji kada ja u njoj nešto radim, ukoliko i ti nešto ne radiš.

Cilj: Da vam dete ili pomogne, ili prestane da vas gnjavi dok radite kućne poslove

Obično je stalno uznemiravanje od strane dece dok se rade kućni poslovi uzrok nerviranja. Ali ovo pravilo to rešava, uzimajući u obzir dve važne istine o deci:
  • deca žele da budu sa vama što je više moguće
  • ne možete ih prisiliti da vam pomažu na zaista koristan način
Jednostavno im postavite uslov – ili se priključi poslu ili napusti prostoriju.

Pravilo #2: Ne radim posle osam uveče

Cilj: Odlazak na spavanje na vreme i slobodno veče za vas

Ne možete prosto objaviti mužu i deci da od sada važi pravilo da se bez pogovora odlazi na vreme u krevet. Neće delovati. Ali ako objavite pravilo u vezi sa vama, umesto da svima govorite šta treba da urade, stvari čudesno ležu na mesto.
Roulijeva je jednog dana saopštila deci da je Ministarstvo za rad upravo donelo nov propis, po kom joj više nije dozvoljeno da obavlja roditeljski posao posle osam sati uveče. Objasnila je deci da će im rado i dalje čitati priče, kupati ih i slušati njihove doživljaje iz proteklog dana, ali samo pre kraja „radnog vremena“. „Ponašala sam se kao da to nije do mene, poput Pepeljuge koja prosto mora zabavu da napusti u ponoć,“ kaže ona.
Najednom, deca i muž su počeli da razvijaju svest o vremenu. Ćerka je počela da se užurbano sprema za krevet odmah posle večere, kako bi imala više vremena za druženje sa mamom. Muž je, svestan toga da će sam morati da stavlja decu na spavanje ako ne legnu na vreme, počeo da se više zalaže oko toga.
Od tada se mamino radno vreme malo „produžilo“ budući da su devojčice porasle, ali je svest o tome da mama nije neprestano „na izvolte“ ostala deo porodične rutine.

Pravilo #3: Šta si dobio – dobio si, nema ljutnje

Cilj: Nema više preganjanja oko toga ko je dobio perecu sa više soli ili mleko u lepšoj šolji.

Život nije fer, i to je nešto sa čim vaša deca na početku moraju da se pomire. Nema ljutnje ako izvučeš deblji kraj.
„Ovo sam čula od moje prijateljice koja je vaspitačica. Isprva sam bila skeptična, ali na moje iznenađenje, ne samo da ovo pravilo deluje, već i kod dece izaziva olakšanje. Mora da uviđaju da će, ako danas prođu lošije, sutra oni biti ti koji će proći bolje.“

Pravilo #4: Idi vidi dal sam tamo

Cilj: mir i tišina

„Ne znam da li sam samo ja u pitanju, ili i vas izluđuje kada dete „cijuče“ jednu te istu pesmicu sto puta za redom? Ja se ne osećam dužnom da im budem publika/žrtva više od par minuta ili da ih neprestano utišavam kada pričam telefonom.“ kaže Roulijeva i dodaje: „Jednom kada im poklonim pažnju primerenu njihovom nastupu, kažem im da mogu slobodno da pevaju, lupaju, viču i rade štagod im duša ište, samo ne ovde. Isto važi i za cmizdrenje, kukanje i napade besa. Ovo pravilo deluje zato što deci dajete izbor umesto da im uvodite sankcije.“ zaključuje ona.

Pravilo #5: Nema rasprave o novcu

Cilj: Predupredite moljakanje oko kupovine stvari

Da bi delovalo, ovo pravilo mora se sprovoditi dosledno. Osnovno je da nikad ne obrazlažete svoje odluke o kupovini. Bilo da ste rekli da ili ne, dete to mora da prihvati bez negodovanja. Uvek im ponavljajte istu mantru „Nema rasprave o novcu“.
Međutim, ovo pravilo mora se primenjivati dvosmerno – kada dete kupuje svojim novcem, možete mu dati savet i ukazati na moguće greške, ali odluka je njegova, osim kada zdravlje ili bezbednost deteta mogu biti ugroženi. Neka prave loše izbore, tako će naučiti.
Ovo pravilo deluje zato što pažnju sa objekta dečije želje preusmerava na „finansijsku politiku kuće“. Umesto da trošite snagu na ubeđivanje oko toga da li im treba još jedna drangulija, prosto se pozovite da vaše zdravorazumsko porodično pravilo.

Pravilo #6: Ne razumem taj jezik

Cilj: Zaustavite kmeženje, urlanje i nepristojnost

Ovo pravilo zahteva gotovo religioznu posvećenost kako bi uspešno radilo. A suština je u sledećem: kad god vaše dete prestane da komunicira na civilizovan način, npr. zatraži umesto da zamoli, kmezi ili priča na način koji ne odobravate, pravite se da ne razumete. Još je bolje da to kažete šapatom, što će smiriti situaciju. Tiho ponavljajte da „ne razumete taj jezik“, kako biste izbegli dramu koju dete možda upravo i želi.
Ovako ćete istovremeno onemogućiti dete da uspe u komuniciranju na ružan način, i učiniti da se oseti da ima nešto značajno da kaže, onda kada to kaže na lep način.

Pravilo #7: Dosada ne postoji

Cilj: Sprečiti dete da kaže kako mu je dosadno i naučiti ga da se zabavi samo.

„Prijateljica mi je ispričala kako je, kad joj se ćerka prvi put požalila na dosadu, poricala da tako nešto postoji. Sada ponekad doda da je jedino što postoji – nemanje mašte“ kaže Roulijeva.  Fora je u tome da teret rešavanja ovog problema prebacite na dete i naterate ga da samo nađe način da mu ne bude dosadno.
Ovo deluje zato što će, dok bude razmišljalo kako to da nešto što postoji zapravo ne postoji, dete prestati da se dosađuje. Umesto da vi morate nešto da preduzmete, recimo da pobrojite sve detetove igračke i kažete mu da vas sad pusti na miru, dete je to na kome je da nešto preduzme. A niste ni lagali – kad nauče da sami sebi osmisle zabavu, dosada neće ni postojati.








Распоред часова одељења: III/4      Радмила  Живановић   -   школска 2013./14.
ПРЕ ПОДНЕ        
Час
ПОНЕДЕЉАК
УТОРАК
СРЕДА
ЧЕТВРТАК
ПЕТАК
1.
Физичко в
Математика
Српски језик
Математика
Верска/грађан
2.
Математика
Српски језик
Математика
Српски језик
Српски језик.
3.
Српски језик
Природа и др.
Физичко в
Природа и др.
Енглески језик
4.
Енглески ј.
Музичко култ.
Ликовна  к.
Слоб.активн.
Математика
5.
Чувари прир.
Допунска н.
Ликовна  к.


6.


Отворена врата



ПОСЛЕ ПОДНЕ

Час
ПОНЕДЕЉАК
УТОРАК
СРЕДА
ЧЕТВРТАК
ПЕТАК
0.

Допунска н.
Слоб. активн.


1.
Српски језик
Српски језик
Српски језик
Математика
Физичко в.
2.
Математика
Физичко в
Математика
Физичко в.
Физичко в.
3.
Музичко култ.
Прир и друш
Ликовна  к.
Прир друштво
Српски језик
4.
Енглески ј.
Математика
Ликовна  к..
Енглески језик
Математика
5.
Верска/грађан.
Чувари прир.

Српски језик

6.
Отворена врата







Распоред звоњења у школској 2014-15
Пре подне
1.       7.45  -  8.30
2.      8.35  -  9.20
3.      9.40  -  10.25
4.      10.30  -  11.15
5.      11.30  -  12.15
6.      12.20  -  13.05

После подне
1.       14.00  -  14.45
2.      14.50  -  15.35
3.      15.55  -  16.40
4.      16.45  -  17.30 
5.      17.45  -  18.30
6.      18.35  -  19.20


2.4.2014. у библиотеци Града Београда поред свог рада

"У ХАЈКУ НА БАЈКУ"


Драган, Александар и Василије

2.4.2014. у библиотеци Града Београда поред свог рада

"У ХАЈКУ НА БАЈКУ"





                     2.4.2014. у библиотеци Града Београда

"У ХАЈКУ НА БАЈКУ"

ПОХВАЉЕНИ РАДОВИ:




МЕСЕЧЕВА БАЈКА

                                    Једном давно у неком краљевству, живели су Месец и Сунце. Сваког дана Сунцу су се радовали људи и деца. Месец гледајући то био је тужан и  усамљен, јер се њему није имао ко да радује. Сваке ноћи био је све усамљенији и тужнији. Једне ноћи се појавила добра вила, и питала га зашто је тужан и зашто све слабије сија. Месец јој је све испричао.

                                    Добра вила је одлучила да му помогне и вратила се у своје краљевство вила. Замолила је своје виле и вилењаке да помогну Месецу, тако што ће сваке ноћи када је ведро и Месец сија да оне плешу и играју најлепше игре само за њега. Оне су радосно пристале.

                                    Следеће ноћи када је Месец изашао, оне су дошле и заплесале најлепше плесове. Месец је био изненађен и толико се обрадовао да је засијао јасније и лепше него икада. Од те ноћи постали су најбољи пријатељи а Месец више никада није био усамљен и тужан. 
                          
                         ВасилијеЈовановић






Ružna princeza

            Nekada davno u dalekoj zemlji živela je jedna princeza. Ta princeza se
razlikovala od svih drugih princeza po tome što je bila veoma ružna.Toliko je bila ružna da je nosila maramu preko lica. Kada su joj roditelji umrli nastavila je da upravlja kraljevstvom. Bila je dobra i pravedna i pomagala je siromašnima i bolesnima. Njeno kraljevstvo je bilo najbolje i najsložnije i svi su je mnogo voleli. Jednoga dana krenula je u obilazak sela, izašla je iz kočije sa pratnjom. Nosila je maramu preko lica da bi sakrila svoju ružnoću. U jednom trenutku grana je povukla maramu i svi su videli njenu ružnoću. Svi su se razbežali i ona je od stida pobegla u šumu i tako je trčala, trčala i plakala.
           Stigla je do jednog izvora tu je sela,  umila se i zaspala. Probudili su je neki glasovi oko nje je bilo puno patuljaka. Pitala ih je što je gledaju, jer zato što je ružna. „Ne nego što su videli koliko je lepa“. Ona nije verovala pa su joj doneli ogledalo on se ogledala i videla da je lepa.
            Živela je srećno i zadovoljno i posećivala je redovno patuljke.
                                                                          

                                                                                                                                                                                                             Dragan Kokanović  




Првонаграђени на конкурсу: "У хајку на бајку" је наш Александар Петковић. Поносни смо што је Александар НАШ.


Принц змија и виле


          Једном давно, у једном краљевству, преко седам мора и гора, живели су принц и принцеза. Али принц је само ноћу био човек, а дању змија. Због тога је био јако тужан.

          Једне ноћи док је спавао, у сну му је дошла вила и рекла: Aко желиш да се отарасиш змијског одела, нађи Вилу Воде и замоли је да ти дâ сребрну воду. Том водом у поноћ поспи одело и оно ће нестати.

          Када се пробудио принц је сачекао да падне мрак и кренуо да тражи Вилу Воде. Ишао је дуго и наишао на Вилу Земље и питао ју је: Да ли знаш где живи Вила Воде? Вила Земље му је рекла да не зна, али мисли да Вила Светлости зна. Затим му је дала светлосни штапић који треба да поклони Вили Светлости.

          Дуго је путовао и наишао на Вилу Светлости. Објаснио јој је шта тражи и поклонио јој је светлосни штапић. Вила се обрадовала и рекла принцу да Вила Воде живи иза три брда и три мора, у малом језерцету. Онда му је поклонила магични чешаљ који треба да дâ Вили Воде да се очешља.

          Принц је брже путовао дању као змија, него ноћу. После седам дана стигао је до језерцета. Позвао је Вилу Воде и рекао: Вило Воде, помози ми да више не будем змија, него само принц. Имам овај магичан чешаљ који ти шаље Вила Светлости.

          Вила Воде се сажалила на принца, очешљала косу и из косе јој је потекла сребрна вода. Принц је сачекао поноћ, скинуо змијско одело и полио га сребрном водом. Одело се истопило.

          Принц је срећно пожурио у своје краљевство да обрадује принцезу, јер више неће бити змија. Његова жена се много обрадовала кад је то чула.

          После тога, живели су срећно до краја живота и имали пуно деце.


Александар Петковић II/4





Сутра, 15. марта 2014. у сали ТОПАКО биће организоване активности везане за тенис, за децу која су наклоњена том спорту. Следећих месец дана , тренинзи ће бити бесплатни. Сем тога, биће и других радионица:цртање , вајање, сликање. 
Сала се налази у улици Матије Гупца 40г  поред Пете економске школе.

                                                    Покушајте, ширите видике!




Сутра, 12.3.2014. у школу долазимо у 9.45h. Оставићемо ствари у учионици .
У Центру за културу  гледaћемо представу "Пепељуга". По повратку у школу, направићемо кратак одмор да деца поједу ужину. Имаћемо два часа: српски и математику. Настава ће бити завршена  у 13.35h.



Поводом Дана ретких болести , ОШ "Никола Тесла", у сарадњи са Општином Раковица, спровела је хуманитарну акцију , као помоћ нашој ученици Ани из V/4. Наше одељење II/4, узело је учешће у акцији. Учествовали су сви ученици. Прикупљено је  8.470 динара. Новац је предат рачуноводству наше школе. У име породице и школе , захваљујем се родитељима на новчаној помоћи.




 Били смо у медијатеци, у среду, 20.2.2014. Гледали смо едукативни филм у трајању од пола сата " Човек кји је садио дрвеће". Истинита прича о Елзеару Буфијеу који се после трагедије у животу повукао желећи да себи и природи врати изгубљени мир, без потребе за заслугама



Следећа провера знања је из математике 14.2.2014.

februar 2014.
PUSČPSN

12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728





У ПОНЕДЕЉАК 27.1.2014. ПРОСЛАВИЋЕМО ШКОЛСКУ СЛАВУ СА ПОЧЕТКОМ ПРОГРАМА У 15.00сати.

Завршава се распуст, без снега на самом почетку 2014. године. Деца су се одморила. Родитељи су се одморили. Просветари, Основне школе "Никола Тесла", су данас почели да раде да би све било спремно ѕа наставак школске године.

Распоред часова одељења: II/4 Радмила  Живановић-школска 2013./14.
ПРЕ ПОДНЕ           
Час
ПОНЕДЕЉАК
УТОРАК
СРЕДА
ЧЕТВРТАК
ПЕТАК
1.
Српски језик
Математика
Математика
Српски језик
Физичко в
2.
Математика
Српски језик
Српски језик
Математика
Математика
3.
Верска-грађан.
Народна трад.
Физичко в
Свет око нас
Српски језик
4.
час одељењског старешине
Свет око нас
Енглески језик
Ликовна култура
Енглески језик
5.
Слободне акт.
Допунска наст.
Музичко култ.
Ликовна култура

6.

корективно педагошки рад
Отворена врата


Отворена врата- СРЕДОМ /12.30-13.15h  и 18.30-19.15h *у зависности од смене

          ПОСЛЕ ПОДНЕ
Час
ПОНЕДЕЉАК
УТОРАК
СРЕДА
ЧЕТВРТАК
ПЕТАК
0.

Допунска наст.
Слоб.активн.
Народна трад.

1.
Верска-грађан.
Српски језик
Енглески језик
Математика
Српски језик
2.
Српски језик
Физичко в
Српски језик
Српски језик
 Математика
3.
Математика
Енглески језик
Математика
Физичко в
Свет око нас
4.
Свет око нас
Математика
Ликовна  к.
Физичко в
Музичко култ.
5.
час одељењског старешине
корективно педагошки рад
Ликовна к.

Физичко в.
6.


Отворена врата



Прослава школске  славе обавиће се  27.1.2014. у свечаној сали наше школе у присуству гостију, родитеља, деце, представника Општине и  наше цркве. Директор, Станислав Стевуљевић , деца која учествују у приредби и запослени у школи, дочекаће са задовољством госте.

Нема коментара:

Постави коментар