понедељак, 11. новембар 2013.

биографија

Добрица Ерић – биографија

17ЈУЛ
ДОБРИЦА ЕРИЋ  (Доња Црнућа, 22.08.1936.)
Наш познати песник, прозни и драмски писац, лирски здравичар Груже, сликар природе, села, детињства и љубави. Рођен је 22. 8. 1936. године у селу Доња Црнућа у Шумадији, крај реке Груже.
Родитељи — шумадијски сељаци Милош и Радмила.
Завршио четири разреда основне сколе у Враћевшници и опробао срећу  у многим занатима… Својим богатим стваралаштвом на својеврстан начин обележава живљење на шумадијском и српском простору. Он је аутор  више романа, пет књига лирске прозе, 23 збирке песама, пет позоришних драма, преко 40 књига за децу. Заслужни је уметник града Београда. Прву збирку песама објавио 1959. године а до данас више од стотину књига поезије, прозе, антологија, сликовница… Дела су му продата у тиражу од милион примерака. Доста их је преведено на светске језике. Песме су му ушле у читанке, антологије, школске лектире. За многе су композитори написали музику.  У јавним наступима — на ТВ, на вечерима поезије и другим приредбама он своје песме не чита, он их говори, јер их готово све зна напамет.
Добитник је низа значајних награда и признања: Младо покољење, Горанов венац, Награда Змајевих дечјих игара, Невен, Вукова Награда.
1995.године у Лазаревцу је добио награду Златно Гашино перо. Песму “Бели зец” посветио је Фестивалу хумора за децу.
Ја знам једног белог зеца
Из градића Лазаревца
Ево га!
Ја скакућем по цвећу
Ја сам много леп
Ја доносим срећу!
Сваком ко ме повуче за реп!
Сва деца из Лазаревца
Воле овог белог зеца
Па и ја!
Ја скакућем по свећу
Ја сам много леп
Ја доносим срећу
Сваком ко ме повуче за реп!

Нема коментара:

Постави коментар